Психологія: лекції, семінари,
практичні, сценарії тренінгів

пошук по сайту
ось
Вхід

Психологічні особливості просування сторінок в соціальних мережах

ГоловнаСтаттіЦей матеріал

Скуловатова О.В. Психологічні особливості просування сторінок в соціальних мережах // Актуальн проблеми наукового і освітнього простору в умовах поглиблення євроінтеграційних процесів / Збірник тез доповідей за матеріалами наук.-практ. Конф. – Т2. – Мукачево: 14-15 травня 2015. – С. 168 – 170.

 

УДК 159.9:004.7

СКУЛОВАТОВА О. В.

Психологічні особливості просування сторінок в соціальних мережах

Дослідження присвячено методам психологічного впливу які застосовуються в соціальних мережах, зокрема мережі Facebook. Мета: вивчити, проаналізувати та визначити психологічні засоби впливу на користувачів соціальних мереж, що застосовуються в стратегіях просування компаній на ринку. Актуальність вибраної теми визначається запитами ринку загалом і стратегічними перспективами розвитку економічної психології, зокрема.

Питання вивчення психологічних складових Інернет-простору загалом, та соціальних мереж, зокрема, вивчається досить активно, але складність та багатовекторність можливих досліджень створюють ситуацію накопичення розрізнених знань. На сучасному етапі західна наука значно випереджає вітчизняну [1].

Для вирішення поставлених завдань застосовано комплекс методів теоретичного (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення теоретичних та експериментальних розробок досліджуваної проблеми у науковій літературі, систематизація, наукова інтерпретація) та емпіричного дослідження.

Соціальні мережі існують завдяки тому, що люди реалізують через них ряд своїх особистісних потреб, таких як спілкування, отримання інформації, віднесеність та приналежність, компенсація почуття самотності, соціальна активність, статус, підтримка, пошук однодумців, перебування у центрі подій, можливість впливати на певні процеси та події, самореалізація, схвалення та інше. В соціальній мережі людина отримує змогу «спілкуватися» зі своїми кумирами, читати пости людей яких вона поважає, або яким довіряє, що в свою чергу сприяє підвищенню її самооцінки, статусу, впевненості. Саме на задоволенні цих потреб ґрунтується зріст популярності соціальних мереж. Тому, застосовуючи маніпулятивні психологічні засоби та прийоми, компанії можуть активно провадити власну маркетингову політику при досить незначних, порівняно з іншими видами реклами та просування, витратах. Крім того, вони отримують можливість цілеспрямовано та адресно впливати на потенційного, або реального клієнта, доносити до нього інформацію про свої послуги, знижки, акції тощо.

На даний момент проведено ряд досліджень спрямованих на визначення засобів привертання уваги користувачів до контенту. Журналістка та науковець центру Knight-Mozilla С. Сонг провела дослідження психологічної мотивації активності в соціальних мережах на прикладі сторінки The Boston Globe. Дослідниця визначила, що люди мають два типи мислення (швидке та повільне, що відповідає показникам когнітивної простоти та когнітивної складності) кожному з яких притаманні різні типи уваги. Великі картинки, прості тексти з недовгими словами, великі літери приваблюють увагу яка забезпечується швидким мисленням, такі публікації отримують багато відміток «подобається» і ними охоче діляться. Щоб стимулювати усвідомлену увагу, необхідно застосовувати інші прийоми: складну мову, заплутані картинки. В такому випадку запускається когнітивний механізм «напруга-розрядка» (ставиться проблема, а за цим пропонується її вирішення). Такі пости збирають багато коментарів, так як стимулюють читачів до мислення [2]. Використання обох способів привертання уваги стимулює різні типи мислення та сприяє підвищенню рейтингу сторінки.

Нами було проаналізовано стратегії ведення п’яти найбільш успішних українських сторінок в Facebook серед брендів. Сторінки було відібрано за допомогою сервісу Facebook page statistics [3]. Показником успішності було визначено приріст кількості фанів за місяць. Це такі як Visa (приріст: 11308 фанів за місяць), UA-Flowers.com (5092), Flower Show (4935), INTERTOP (4619), JYSK Ukraine (4575).

 

Вивчення контенту вибраних сторінок показало, що дії з їх просування складаються з ряду компонентів: публікації (новини компанії та загальні новини в даній сфері), конкурси, оголошення, промо-акції, анекдоти та картинки (по-можливості тематичні), фото та відеоматеріали, відповіді на запитання, що можуть бути як в загальному доступі, так і в особистій формі, залучення «адвокатів бренду» (людей що симпатизують компанії і будуть її захищати у випадку негативних відгуків інших користувачів) та робота з негативом, який час від часу з’являється на активних сторінках у формі коментарів та дописів на стіні.

 

Більша частина контенту, що публікується, повинна відповідати напряму роботи компанії, тим, чи іншим чином бути пов’язаним з нею. Найбільш ефективні - оголошення, недоліком яких є неможливість постійного застосування. На другому місці за популярністю конкурси. Більшість контенту соціальних мереж спрямованого на просування, отримує відгук при умові дотримання наступних параметрів: доступність, лаконічність, цікавість. Оголошення та конкурси виконують задачі просування у тих випадках, коли вони не вимагають складних дій від учасників.

Список використаних джерел

 

  1. Войскунский А. Е. Исследование Интернета в психологии / Войскунский А.Е. // Интернет и российское общество / Под ред. И. Семенова. – М.: Гендальф, 2002. - с. 235-250
  2. Song S. Sharing fast and slow: The psychological connection between how we think and how we spread news on social media / Song S. // Niemanlab - Режим доступа к источнику: http://www.niemanlab.org/2013/11/sharing-fast-and-slow-the-psychological-connection-between-how-we-think-and-how-we-spread-news-on-social-media/
  3. Facebook page statistics - Режим доступа к источнику: http://www.socialbakers.com/statistics/facebook/pages/total/ukraine/
...

Всі права захищено. Копіювання матеріалів дозволяється лише із вказанням авторства та посиланням на першоджерело.
Copyright MyCorp © 2018